Luni, 26 ianuarie 2015

Fondatorul Bitdefender ataca o piata de miliarde de utilizatori pe doua fronturi, BRIC si social media: Nu ne intereseaza sa facem bani acum, ci sa ne asiguram cresterea de maine

  • In actionariatul Bitdefender a mai intrat un investitor fata de momentul 2007 cand un grup de sapte investitori romani si americani cumparasera un pachet de aproape 7% din actiunile companiei
  • Este de asteptat ca in urmatorii trei ani fondul de investitii prezent in actionariat sa se gandeasca sa-si monetizeze investitia
  •  “In mod cert, valoarea Bitdefender a crescut fata de 2007”, cand compania fusese evaluata la 100 milioane de dolari in acea tranzactie
  • Bitdefender vs. A&D Pharma in ceea ce priveste succesul pe o bursa externa: “Nu ne facem nici o grija, A&D Pharma este o companie care actioneaza pe piata romaneasca. Noi suntem o companie globala”“In mod cert, valoarea Bitdefender a crescut fata de momentul acela”, a conchis Florin Talpes.
  • Zona BRIC si social media sunt interesante nu prin prisma veniturilor pe care le-ar genera imediat, ci prin baza de utilizatori ce ar putea valorificata ulterior
  • Pana in 2015, ar trebui sa se vada in rezultate “noul” Bitdefender

Florin Talpes, proprietarul Bitdefender, liderul pietei romanesti de solutii de securitate IT si unul dintre principalii jucatori la nivel global, spune ca acum cand mizeaza pe pietele BRIC (Brazilia, Rusia, India si China), piete cu o populatie cumulata de aproape 3 miliarde de locuitori,  si pe retelele de social media, unul din segmentele cu o crestere exponentiala in ultimii ani, se uita la baza de utilizatori pe care si-o poate forma, sursa de crestere viitoare pentru businessul sau si nu neparat la veniturile pe care le poate obtine imediat de pe urma acestor piete.

Bitdefender este singurul producator de soft de securitate care ofera in prezent o solutie pentru reteaua Twitter, anterior compania lansand o versiune si pentru Facebook.

“Parteneriatul cu Twitter nu reprezinta nimic din venituri. In piata te gandesti la factorii de crestere, nu este vorba de veniturile de astazi, ci de veniturile viitoare. Si atunci cand zici venituri viitoare unul dintre factorii de crestere este baza ta de utilizatori. Daca ai o baza mare de utilizatori, poti sa te gandesti  la un moment dat la monetizarea lor”, a declarat Florin Talpes.

“Cand vorbim de mediile sociale la momentul asta, vorbim de cursa pentru numarul de utilizatori. Asta ne intereseaza acum. Dupa aia vorbim de monetizare”, a adaugat Talpes spunand totodata ca asta il preocupa acum:  “cum ne crestem valoarea viitoare”.Potrivit lui Talpes, social media este un “buzz word” in acest moment. “Ce inseamna asta? Cand investitorii se uita, se uita pe cateva trenduri. Tu esti acolo, esti unul din jucatorii dominanti sau nu esti nicaieri sau esti un jucator periferic. Zona BRIC ne intereseaza ca factor de crestere, nu neaparat veniturile pe care le avem acolo, ci baza de utilizatori, cota de piata. Tarile din BRIC sunt foarte asemanatoare ca Romania”, a precizat Talpes.

2011, mai bun decat 2010 in rezultate

Bitdefender are o cota de piata de 40% pe piata din Romania, dar in conditiile in care piata romaneasca inseamna sub 1% din piata globala de solutii de securitate, acest procent nu inseamna foarte mult in bani.

Potrivit datelor de la Ministerul Finantelor, Bitdefender SRL aa avut anul trecut o cifra de afaceri de 122 milioane de lei (29 milioane de euro), in crestere cu 16% fata de anul precedent, si un profit net de 1,01 milioane de lei (240.000 de euro), de aproape sapte ori mai mic decat in 2009. Datele au insa o relevanta redusa, in conditiile in care cea mai mare parte a veniturilor Bitdefender vin de pe pietele externe. Romania are o pondere sub 5% din businessul Bitdefender, in care cea mai mare greutate o are piata nord- americana.

“Datele sunt relevante si nu sunt relevante. Bitdefender SRL reprezinta mai mult decat vanzarile pe piata romaneasca, reprezinta si vanzari pe alte piete, dar nu reprezinta vanzarile noastre globale. E un semn totusi, daca creste, daca nu creste”, a spus Talpes.

El nu a dorit sa ofere detalii referitoare la evolutia cifrei de afaceri si a profitului Bitdefender in acest an, dar a spus ca “in mod cert, 2011 este mai bun decat 2010 in rezultate”.

Compania a lansat azi o noua generatie de produse de securitate, odata cu finalizarea unui proces de rebranding care a durat 24 de luni, la care au lucrat cu firma Brandient. Noul logo al Bitdefender este imaginea dragonului-lup (cap de lup si corp de sarpe) de pe steagurile de razboi ale dacilor.

“Am inceput sa vedem deja noul Bitdefender, prin noul brand. 2011 a adus cu el faptul ca principalele organizatii de evaluare a solutiilor de securitate au clasat Bitdefender ca fiind pe primul loc, nu 2 sau 3. E vorba totodata de lansarile pe care le vom face acum in octombrie pe zona de business ,saptamana viitoare vom vede noua generatie de produse care vine cu foarte mari schimbari tehnologice in spate, este un val intreg, un front intreg”, spune Florin Talpes.In ceea ce priveste momentul cand “noul Bitdefender”, ar trebui sa se vada si in rezultatele companiei, Talpes a spus ca in “2012, 2013, in 2015 ar trebui sa se vada clar in rezultate”.

Potrivit lui Talpes, compania are peste 400 milioane de utilizatori, ai produselor si tehnologiilor Bitdefender, in sensul ca pot fi si produse ale partenerilor care include tehnologiile firmei romanesti.
“In urmatorii ani, numarul de utilizatori trebuie sa creasca cu doua cifre”, a spus seful Bitdefender.

Nu ii sperie esecul A&D Pharma

Listarea la Bursa este o idee cu care proprietarii Bitdefender cocheteaza de mai mult timp, dar acestia spun ca nici anul viitor aceasta nu se va concretiza.

“Listarea daca se va intampla probabil va fi si pe o bursa externa. Nu ne listam acum pe Bursa de la Bucuresti nu pentru ca ar fi probleme cu aceasta, ci  este vorba de momentul pe care il alegem. Am vrea sa fie un moment cat mai bun, 2011-2012 sunt ani cu schimbari spectaculoase pentru noi si vrem sa fie un moment in care multiplii nostri sunt teapani. Mai avem de executat. Inca se poate si mai bine”, a precizat Florin Talpes.

El a adaugat ca atunci cand se vorbeste de o listare, este important nu numai ce se intampla in momentul listarii, ci si dupa, deoarece “vrei sa ai un potential de crestere semnificativ si dupa listare”.

Seful Bitdefender spune ca nu a evaluat in aceste moment in nici un fel pe ce bursa sa se listeze.

“Cand am afirmat ca bursa din Romania este o bursa de interes este legat de faptul ca sunt roman si m-ar interesa sa se intample si in Romania. Dar depinde cum va fi cadrul de monetizare a succesului la momentul respectiv, daca va fi un cadru bun sau nu”, a mentionat Talpes.

Pe proprietarul Bitdefender nu il sperie esecul unor companii care au mai incercat in trecut listarea pe o bursa externa, cel mai recent exemplu fiind cel al grupului farmaceutic A&D Pharma.

“Sunt niste diferente. A&D Pharma este un grup care actioneaza pe piata romaneasca. Nu e ceva atipic, pe Nasdaq sunt o gramada de companii chinezesti care actioneaza exclusiv pe piata chineza si se listeaza acolo. Dar noi suntem o companie care actioneaza global. Piata nord americana e o piata cheie pentru noi. Ca venituri este cea mai importanta piata pentru noi. Suntem in zona tehnologiei care este foarte interesanta. Nu ne facem o grija din punctul asta de vedere. Grija noastra este sa construim succesul, sa avem valoarea care ne intereseaza”,  afirma Florin Talpes.

El spune ca nu are un consultant in acest moment, nici pe partea de listare, nici in ceea ce priveste discutiile pe care le poarta cu diverse fonduri de investitii care sunt interesate sa intre in actionariatul Bitdefender.

“Nu suntem consiliati de o societate de brokeraj sau de o banca de investitii. Nu avem un consultant, iar explicatia poate sa fie si faptul ca printre actionarii nostrii se afla un grup de investitori si ei trebuie sa stie lucrurile acestea” a spus Talpes.

“In mod cert, valoarea Bitdefender decat cea din 2007”

In 2007, un grup de investitori din care face parte si Horia Manda, managing partner al Axxess Capital, compania care administreaza fondurile de private equity Romanian American Enterprise Fund si Balkan Accession Fund, a intrat in afacerea BitDefender.

Potrivit unor surse din piata, Manda si ceilalti investitori ar controla in prezent, direct si indirect, circa 30% din actiunile Bitdefender.

Intrebat daca grupul de investitori detine 30% din actiuni, Talpes nu a confirmat, dar nici nu a infirmat.

“Nu am facut public lucrul acesta. Nu confirm, nu infirm dar pot sa spun ca este un partener cheie pentru noi”, a fost comentariul lui Talpes.

El a mai spus totodata ca fata de momentul 2007 au mai fost schimbari in actionariatul companiei.

“A mai intrat un investitor tot din grup. Nu s-a intamplat ceva spectaculos legat de fonduri, dar in grupul respectiv a mai intrat cineva”, a precizat proprietarul Bitdefender.

Talpes a spus astazi cum in septembrie 2008 a fost avertizat de un fond de investitii din Silicon Valley cu care era in discutii ca trebuie sa isi gestioneze cu mare atentie fiecare ban si cum a urmat dupa aceea o perioada de 6 – 12 luni in companie in care cuvantul de ordine a fost supravietuirea. Potrivit acestuia, in ultimele 12 luni, interesul fondurilor de investitii pentru afacerea Bitdefender a crescut, printre ele numarandu-se “fonduri emblematice din industrie”, si ca este in discutii cu unele dintre acestea.

Talpes, impreuna cu sotia lui, detine pachetul majoritar de actiuni al Bitdefender.

Intrebat totodata daca ar fi dispus sa renunte la pachetul majoritar daca ar primi o ofera atractiva din partea fondurilor de investitii cu care discuta, Talpes a spus : “Habar nu am. Deocamdata nu ne gandim la lucrul asta, deocamdata ne gandim la o pozitie majoritara in continuare”.

O eventuala tranzactie cu un fond de investitii nu ar exclude nici un exit al celorlalti investitori din actionariat.

“Care e rolul unui investitor? Sa multiplice baniii, sa-si faca un exit. Sigur ca e posibil. Daca se ajunge la intrarea unui investitor el poate sa reprezinte,  partial sau total, si oportunitate pentru alt investitor sa iasa”, a mai spus Florin Talpes.

El a mentionat totodata ca practica in piata este ca un fond de investitii este ca dupa 3-5 ani sa se gandeasca la un exit.

“Asta face parte din practica curenta. In mod cert in urmatorii trei ani fondul de investitii se gandeste sa monetizeze investitia”, a precizat Talpes.

Seful Bitdefender nu a vrut sa ofere o estimare in legatura cu cat ar fi valoarea Bitdefender in aceste moment, fata de 2007, cand compania fusese evaluata la 100 milioane de dolari.

Acest articol a fost publicat pe site-ul antena3.ro

Lasati un comentariu